Livet med kaniner

Alla inlägg under april 2011

Av Susanna Lehtonen - 13 april 2011 13:16

Vill bara medela er läsare att jag är inne i en riktigt "Down period".

Känner ingen glädje till att blogga. Inte ens kaninerna gör mig glad.

Vet inte när jag får orken tillbaka. Håll ut.

Kram på er.

Av Susanna Lehtonen - 12 april 2011 19:54

Riktigt tråkväder idag, bara regn regn och regn.

Coccos & Jinx har fått vara ute och springa lite.

Deras päls är lite lättare att torka än Nennas & Timjans.

Till råge på allt så lyckades jag sova fram till klockan 2 idag.

Har egentligen ingenting speciellt att säga, villa bara skriva något så att ingen tror att jag försvunnit eller glömt bort bloggen.


Bjuder på en bebisbild på Jinx.

 

Av Susanna Lehtonen - 11 april 2011 22:49

Kaninerna fick vara ute i över 5 timmar idag.
Väldigt uppskattat må jag säga.
Imorgon har de lovat regn hela dagen, inte kul alls.

Får se om man vågar ta ut kaninerna ändå, vi har ju trots allt lite tak över "hagen".

Vi måste även åka till soptippen och slänga ett par säckar med kaninbajs.

Lite kartonger och sådant ska även slängas. Måste få tummen ur nu.

Fixade till köket innan idag med, nu är det påskigt och fint.

Väntar bara på att det ska komma en ny fin dag med strålande solsken så att jag kan ta lite fina påskbilder på kaninerna.
Måste köpa fjädrar också! Ingen påsk utan fjädrar!

Nu börjar klockan bli mycket, kram på er!

Bjuder på en bild av Sambon och Jinx


 

Av Susanna Lehtonen - 11 april 2011 14:01

Passade även på att filma lite, brusar en del då det blåser ute,

men det överlever ni väl?

Lyckades tillochmed få med några "glädjeskutt på filmen.



 

Av Susanna Lehtonen - 11 april 2011 13:36

Sitter ute på våran lilla uteplats, skönt väder förutom att det blåser lite kallt.

Kaninerna har varit ute i snart 2 timmar, det märks att de njuter av det.

Fotar lite imellanåt men kameran vill inte riktigt samarbeta med mig.

Kan zooma in men inte ut. Då dör kameran och måste startas om.


Blir till att önska sig en kamera i studentpresent.

Någon form av nikon systemkamera. Jag tycker om dem.

De är lite lättare att handskas med. Eftersom jag inte är så van vid systemkamera.


Nu till bilderna, somsagt, kameran bråkar med mig idag.

                                                 

Av Susanna Lehtonen - 10 april 2011 22:10

Jag älskar min Coccos, inget snack om saken.

Han är inte bara en kanin, han min allra bästa vän.
Ingen kommer någonsin kunna ta hans plats.

Du är den enda för mig Coccos, jag hoppas att du vet det


 

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 17:26

Idag fick Jinx prova på att vara frigående inomhus.

Coccos, Nenna & Timjan var ju ute och Jinx får inte vara där samtidigt så han fick leka inne med katterna vilket gick lika bra det.

Inget skvättande faktiskt, och han springer efter en så fort man ropar eller pratar med honom.


Men när jag städat färdigt burarna fick de andra komma in och vila.

Då passade Jinx på att springa fram till Nenna och flörta lite med henne.

Och alla ni som följer bloggen vet ju att Nenna är riktigr brunstig just nu.

Så självklart satte hon igång och "pratade".

Passade på att filma så att ni också får höra, riktigt rolig är hon lilleplutt!


Jag vet att buren är ganska liten, men som tur väl är så sitter hon inte där hela f

dagarna i ända.



 

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 14:09

Kunde inte hålla mig från att ladda upp fler bilder, så nu kommer några till.

Hoppas att ni tycker om dem lika mycket som jag gör.

När bilderna är uppe så ska jag ägna mig åt att vårstäda kaninernas burar.

Skura ur dem ordentligt, spola av gallerna, städa igenom hela kaninrummet (gästrummet) och sortera grejorna.

Saknar fortfarande ett par bokhyllor dock.

Så en del saker är FORTFARANDE nerpackade i lådor sen flytten.

Får ta tag i detta nu, speciellt nu när man har inspiration.


                                           

Ovido - Quiz & Flashcards