Livet med kaniner

Alla inlägg under april 2011

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 13:12

Blir nog inte så jättemycket städande idag, fötterna är fortfarande ömma.

Vill inte belasta dem mer än nödvändigt.

Men kaninerna får givetvis vara ute en större del av dagen, bara de inte rymmer.

Blir nog så att vi ska ta och barnsäkra kompostgallrerna med hönsnät.

Så  att inte Nenna och Timjan klämmer sig imellan och sticker.


                                                            Fler bilder kommer senare!
Nu ska jag ut och njuta av vädret och busa lite med kaninerna.

Av Susanna Lehtonen - 7 april 2011 12:15

Vilken jobbig natt det har varit.

Somnade inte förrän solen började gå upp.

Låg där och grät med älskade Coccos jämte mig.

Jag förstår egentligen inte  varför jag är så upprörd.

Det är ju inte ens min kanin, jag har inte träffat honom.

Men ändå har han på något sätt fastnat i mitt hjärta.

Stora fina Kiddopojken.


Jag börjar snart bli frustrerad, kan inte sluta gråta.

Jag gråter mera nu än när älskade Molle gick bort.

Men då var jag beredd, jag fick ta det beslutet själv.

Detta med Kiddo kom med så stor chock, så svårt att smälta.

Tankarna gick genast tillbaka till min Chicko, när hon hittades död i sin bur.

Det är nog därför jag gråter så mycket, jag har henne i tankarna.

Det är snart 3 år sedan hon gick bort. 22 April.


Nu är det säkert många som tycker att jag är löjlig.

Gråter över en kanin jag inte ens känner.

Men jag förstår ju hur jobbigt detta är för hans ägare,

jag kan tänka mig in i situationen eftersom jag så många gånger själv varit med om detta.


Nu måste jag ta mig i kragen och klä på mig kläder.

Måste snart åka till mor, ikväll blir det tävling.

Som tur väl är det inte så många som tävlar.

Skönt, för jag hade nog inte klarat av att vara där längre stund.


Kom på en sak. Jag har glömt ta medicinen i 3 dagar nu..

Kanske därför jag är så uppjagad och överkänslig...

Av Susanna Lehtonen - 6 april 2011 23:25

Sitter här med tårarna nästintill sprutandes ur ögonen.

Fick precis reda på att kaninen Kiddo hos Kaninfamiljen har avlidit.

De som precis förlorat hans syster för inte så länge sedan.

Jag förstår verkligen inte. Varför är världens så grym?!

Jag träffade aldrig Kiddo på riktigt, men den "lille" kaninen fastnade i mitt hjärta.

En sån härlig individ. Jag förstår verkligen  inte varför det var hans tur nu..

Tycker att ni alla ska skänka en tanke till honom och hans matte.

Gud fick tillbaka ännu en av sina vackraste änglar.


Ikväll tänder jag ett ljus för Kiddo.

Vila i frid!

Du finns i mina tankar!


Minnet lever, det kan ej jordas
Det kan ej gömmas bland stoft och grus
Nej, det skall leva i fågelsången
I blomsterdoft och i vindens sus!

Av Susanna Lehtonen - 3 april 2011 23:05

Sitter med tårarna rullande ner för kinderna.

Det gör så ont.


På tisdag har det gått 4 veckor sedan Molle somnade in.

Kan knappt förstå att tiden gått så fort.

Saknar honom varje dag.

Kommer på mig själv att gå runt och önska att han ännu vore kvar.

Att jag kanske borde gjort ett annat beslut.

Han hade ju kunnat bli bra..


Imorgon begravs han.

Äntligen får han sova i ro.

Älskade lilla Molle.

Jag saknar dig så..


 
Av Susanna Lehtonen - 3 april 2011 16:03

Tänkte nu när jag ändå inte har något bättre för mig att tipsa er om några bloggar.


Kaninfamiljen -

En blogg om två kaniner, Tyska jätteschecken Kiddo & Vädurskorsningen Sookie.

Man får följa med i deras mattes vardag om hur det är att ha frigående innekaniner.

Samtidigt är hon en riktig hejare på att skriva om massa olika tips och ideér till hur man kan aktivera sin innekanin på olika sätt + en massa annat som kan tänkas ha med kaniner att göra. Verkligen läsvärd!


Bunnypaw -

En blogg om Sara och hennes helt underbara (7, snart 8) kaniner.

Hon bjuder på rolig text och massor utav söta bilder!


Kaninen Hogge -

Här får man följa med i Hogges värld där han "själv" berättar om sin vardag och sina små galenskaper.

Väldigt rolig och lite annorlunda blogg då man ser världen från "hans" perspektiv.


Josefine & Kaninen Totoro

En blandad blogg om mode, vardag och kaniner, väldigt intressant och kul blogg, alla kan hitta något de tycker om.


 

Av Susanna Lehtonen - 3 april 2011 10:50

Får bli ett mms till, här ser ni alla tre, så söta de är ihop, Nenna börjar coola ner sig med sitt bråkande och är rätt snäll mot Timjan nu. Coccos tror fortfarande att han är bästavän med honom, haha. Nu ska jag iväg till tvättstugan, dags att tvätta! Ullareds resan blev instäld så vi åker nästa helg istället. Typiskt. Men ja, ja. Nästa helg blir nog bra :) kram på er!

 
Av Susanna Lehtonen - 2 april 2011 16:12

Sitter på tåget och väntar på att den ska avgå. Blir spännande att se vad sambon säger om lille bebis. Han är så gosig att det finns inte! Här har ni en liten tjuvtitt på lille Timjan. Lille trötter. Observera även att han är klippt i ansiktet, såg inte det själv förrän uppfödaren visade, haha. Massa päls har han lilleplutt!

 
Ovido - Quiz & Flashcards