Livet med kaniner

Alla inlägg under juli 2011

Av Susanna Lehtonen - 11 juli 2011 23:33

Inga bilder ännu, haha. 

Men oj oj vad det börjar att dra ihop sig nu! 
På onsdag-torsdag paras Nenna och Timjan, ska bli så otroligt spännande!

Hoppas verkligen att hon hinner "ta sig" innan vi åker till finland, så att det inte blir något lurendrejeri från hennes sida. (skendräktighet) 


Ska åka hem till mor i veckan för att förbereda buren hon ska bo i, även skriva lite goda råd ifall det skulle/inte skulle hända något. 

Hur man lyfter, bär, hanterar, matar osv. 

De behöver ju lite speciell omvårdnad när de ska bli mammor, speciellt nu när det är hennes första kull. 


Någon gång mellan Lördag och Måndag åker vi till Finland.

Pappa, jag, sambon, lillebror och Coccos.

Coccos kommer leva lyxliv i stallet på gården, egen hästbox att regera över. 

(finns inga andra djur där mer än han)


Jag tar med mig datorn upp, så jag kommer blogga en hel del på vägen.

Coccos måste ju rastas imellan då han HATAR att kissa i transportburen.

Kanske är kul för er att få se vart vi åker och hur Coccos reagerar på saker och ting.

Han är ju ingen normal liten kanin, haha. 


Tänkte fota alla kaninerna imorgon, känner att det är dags för lite nya och fräsha bilder på dem. 

Lilla Mackan har ni ju inte sett så mycket av än.


Dags att bege sig ut med hunden för en sista runda, om 50 min är sambon hemma också. 


Kram på er allihopa! 

Av Susanna Lehtonen - 6 juli 2011 15:03


Bjuder på en smygtitt från i måndags då mor min fyllde 40år. 

Vi har aldrig sagt att vi är som "vanligt" folk  

Hittar ni mig någonstans?


   

 

Av Susanna Lehtonen - 3 juli 2011 21:54

Nu är jag tillbaka efter en längre paus, skönt att börja skriva igen. 

Jag har så mycket att berätta, så mycket att visa er!

Har nu under helgen spenderat den mesta av tiden inne på High Chaparall.


Förutom just Lördagen, då var det kaninhoppning.

Coccos fick en 16e placering och Nenna en 24e placering. 

HÅRD konkurrens. Coccos gick på 0+3 fel, inte illa i den hemska värmen!

(som ni ser så var både jag och Camilla beredda på regn och rusk, Camilla i blå tröja i bakgrunden)

 

Det har ju dessutom varit Ranch Horse Classics, ni som känner mig vet ju att jag är mer än bara en galen kaninnörd, jag är även en obotlig hästnörd, haha. 


Imorgon har jag en överraskning till alla er kära och trogna läsare.

Håll tummarna för att allt ska gå bra, ni kommer inte bli besvikna, tro mig!


Nu ska jag äta lite kvällsmat (en kopp Thé), rasta kaninerna, Coccos är lite småsur på mig som inte varit hemma så mycket de senaste dagarna. 

Det har ju inte mörknat än, så då hinner iaf han ut på en runda :)


OCH så tycker jag att ni läsare ska gratta min mor på sin 40års dag imorgon. 

(trots att hon envisas med att hon endast är 22, haha)

Ovido - Quiz & Flashcards