Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Härligt väder!

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 13:12

Blir nog inte så jättemycket städande idag, fötterna är fortfarande ömma.

Vill inte belasta dem mer än nödvändigt.

Men kaninerna får givetvis vara ute en större del av dagen, bara de inte rymmer.

Blir nog så att vi ska ta och barnsäkra kompostgallrerna med hönsnät.

Så  att inte Nenna och Timjan klämmer sig imellan och sticker.


                                                            Fler bilder kommer senare!
Nu ska jag ut och njuta av vädret och busa lite med kaninerna.

 
 
Ingen bild

Therese

9 april 2011 13:26

Jag vill med ha en fluff kanin! :D

Tänkte höra hur känsliga kaninungar är. När kan man börja ta ut dem?
Det börjar snart bli så fint väder ute så man vill plocka ut dem på dagarna ju!
Kramiz

Susanna Lehtonen

9 april 2011 13:50

Du får komma och hälsa på lille Fluffboll ;)
Tja, de är ju inte så gamla än, så vänta en vecka till iallafall :)
Hur gamla är dom nu föresten? :P

 
Ingen bild

Therese

9 april 2011 13:56

Ja får jag göra! :D
Oj, så tidigt.
Dem blir 1 vecka imorgon.
Jag tänkte när dem var 4 veckor kanske?

Susanna Lehtonen

9 april 2011 14:17

hahha oj, är de bara en vecka?
Hade för mig att de var 2 x)
Därför jag sa en vecka :P
Men du kan ta ut dem när de börjar intressera sig för världen, skuttar runt lite o så.
Så från 3v och o framåt :)

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

9 april 2011 18:32

Härliga små pälsmonster! Men Coccos är ändå min favorit, han ser så himla rund och go ut. Gillar det utseéndet på kaniner. han verkar ju vara så irl också, enligt dina beskrivningar.

Ps: Om du uppdaterar din webbläsare så borde du kunna se min nya header på Sookie.

Hade gott, kram!

http://kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

9 april 2011 19:26

Ja de är så goa så, små pälsmonster haha.
Ja, Coccos är precis som han ser ut att vara, rund, go och superhärlig.
Med, enligt mig världens bästa personlighet.
Lugn, snäll och tålmodig, men ändå lite egensinnig :)

Ja, det ska jag göra så får jag se din nya header :)

Ha det bra du med, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards