Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Sorg..

Av Susanna Lehtonen - 7 april 2011 12:15

Vilken jobbig natt det har varit.

Somnade inte förrän solen började gå upp.

Låg där och grät med älskade Coccos jämte mig.

Jag förstår egentligen inte  varför jag är så upprörd.

Det är ju inte ens min kanin, jag har inte träffat honom.

Men ändå har han på något sätt fastnat i mitt hjärta.

Stora fina Kiddopojken.


Jag börjar snart bli frustrerad, kan inte sluta gråta.

Jag gråter mera nu än när älskade Molle gick bort.

Men då var jag beredd, jag fick ta det beslutet själv.

Detta med Kiddo kom med så stor chock, så svårt att smälta.

Tankarna gick genast tillbaka till min Chicko, när hon hittades död i sin bur.

Det är nog därför jag gråter så mycket, jag har henne i tankarna.

Det är snart 3 år sedan hon gick bort. 22 April.


Nu är det säkert många som tycker att jag är löjlig.

Gråter över en kanin jag inte ens känner.

Men jag förstår ju hur jobbigt detta är för hans ägare,

jag kan tänka mig in i situationen eftersom jag så många gånger själv varit med om detta.


Nu måste jag ta mig i kragen och klä på mig kläder.

Måste snart åka till mor, ikväll blir det tävling.

Som tur väl är det inte så många som tävlar.

Skönt, för jag hade nog inte klarat av att vara där längre stund.


Kom på en sak. Jag har glömt ta medicinen i 3 dagar nu..

Kanske därför jag är så uppjagad och överkänslig...

 
 
Sofia

Sofia

7 april 2011 16:04

Ja tror ofta man gråter för att man vet hur det känns, tycker det är fint att gråta för andras nära och kära med...

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

7 april 2011 20:25

ja precis. Jag är väldigt duktig på att tänka mig in i andras situation vilket ofta resulterar i väldigt mycket tårar.
Självklart så bryr jag ju mig så mycket om andra också.

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

8 april 2011 09:12

Jag tycker också att det är en väldigt fin egenskap att ha mycket empati. Jag står väldigt nära en av mina yngre systrar sim också har frigående kanin. De förlorade sin kompis i vintras och har en ny liten vän nu. Förutom henne så känner jag ingen som lever med kaniner som vi gjort. Ingen som kan förstå hur det känns. "Äsh dina stora kaniner blir ju bara sjuka och dör..." Det är inte direkt vad man vill höra. Tråkigt att du också haft otur med dina kaniner. Men jag fick ha mina änglar så kort tid så 4 år känns som ett långt liv. Så ska det ju inte vara...

Många kramar och tack för fin omtanke! Känns fint att Kiddo gjort avtryck trots sitt korta liv. Känns då fel att skriva om hur han var. Vill spola tillbaka tiden och krama om honom igen och se honom leva och vara glad.

http://Kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

8 april 2011 13:26

Ja precis, detta med frigående inomhuskaniner är ganska nytt för mig men det har redan gjort framsteg i min och Coccos redan så nära relation.
Känns så härligt att ha honom skuttandes runt och puffandes på en.

Förstår verkligen varför du valde att ha dem frigående.
Det ger verkligen en gemenskap.
Jag hoppas att du mår bättre snart,
du får försöka tro på de sagor du berättar för barnen.
Massor av kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards