Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Kompostgaller och hälta

Av Susanna Lehtonen - 26 mars 2011 20:39

Skrev ett jättelångt inlägg tidigare idag, datorn raderade den igen.. Suck.
Så frustrerande, händer detta er också?


Var hos mor min imorse då hon ringde och sa att Lucifer är halt, stackarn.
Kollade igenom hela benet och tassen för att se om jag hittade något som skulle kunna tänkas vara boven till hältan.
Men icke.


Svullen och öm om tassen, tror att han lyckats vricka den i buren då han har en "platform" som han använder som utkikstorn, kan ha trampat snett när han hoppat ner ifrån den. Dock är den bara ca 30cm hög, men det är väl tillräckligt?

Jag vrickar mina fötter utan att ens behöva göra något.


Så nu får han en veckas vila för att se om tassen blir bättre.

Han skulle nämligen fått ett nytt hem idag, men eftersom han blev halt så är de som ska ha honom villiga att vänta så länge det krävs.

Så skönt att veta att det finns seriösa människor, som tänker på djurets bästa.

Har alltför många gånger träffat människor som velat ha ett djur och om de inte kan få den när de vill så tar de något annat.

Förstår mig inte på sådana människor.


Jag och min sambo var föresten inne på granngården och köpte ett paket kompostgaller så nu är kaninernas "hage" aka våran "altan/uteplats" jättestor.

Men vi ska köpa ett paket till för att få det så stort som vi vill ha det.

Nu har vi så många kompostgaller att det kan hägna in hela "golvet" gjort av stenplattor och en liten bit av gräsmattan. 

Så med ett paket till så får kaninerna mera gräsmatta att springa på.

Stenplattor är ju inte roliga, de går ju inte att gräva i.


Självklart fick kaninerna komma ut och sträcka på sig i den nya stora hagen.

Firade ju självklart Jinx´s födelsedag med kaningodis, äpplen och massa kel!

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards