Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Höfuskare.

Av Susanna Lehtonen - 24 mars 2011 19:14

Powell åkte för ett tag sedan, känns lite konstigt att det är så tyst.

Nåja, tog ut Coccos och Nenna på altanen så att de fick busa av sig lite.

Nenna brunstar som aldrig förr, 2 gånger skvätte hon på mig.

Lilla kissmonster. Coccos tittade på henne som om hon var helt knasig, haha.

Passade på att klippa klorna på Nenna, såg att de vuxit väldigt mycket, trots att det inte var så länge sen jag klippte dem.
Coccos klor såg iprincip helt nyklippta ut, att det kan vara sådan skillnad. 


När jag skulle städa deras bur så upptäckte jag att de har fuskat med höet.

De får sitt hö i höhäck och så fort höet är slut så fyller jag givetvis på.

Brukar få fylla på ca 2 gånger om dagen, ibland 3.
Nu upptäckte jag varför. De små rackarna har grävt ner höet under all spån och halm, precis som om de försökt gömma undan det.

Kollade de "oanvända" höet och det var inget fel på det.

Uppmärksamhet får de i överflöd  så det kan inte vara.

De sitter inte i buren 24/7 så det borde inte vara av uttråkning heller.


Så varför fuskar de?

Någon som har en idé?

Får hålla koll på dem i fortsättningen, inte bra om de håller på så.

Det är ju inte så att de inte äter något hö alls, för de mumsar glatt i sig när jag fyller på med nytt.

Humm. *tänk tänkt*


Coccos med en gren och lite Nennakiss i högerhörn.

 

 
 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

24 mars 2011 23:44

Jag läste någonstans att man ska ta bort det gamla höet, lägga tillbaka bland det nya i säcken och blanda om. Då kan man återanvända och kaninerna tror att det är nytt. Värt att testa kanske? Ska göra det jag med och se om det funkar.

Du får jättegärna skriva om kaninhoppning och hur man tränar från nybörjare till lättare tävlingar. Jag vill lära mig och du verkar duktig på det där :)

Kramar till dig!!

http://Kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

25 mars 2011 18:11

Okej, kan ju vara värt att testa :)
Men det de kissat på ska ju såklart slängas, haha.
Absolut, ska göra en liten "kaninhoppningsskola" :)
Passa på när jag ska träna den nya lilla bebisen som kommer, de får ju tränas från att de är tre månmader och det är han nästan när jag hämtar honom :)
Då blir det ju verkligen från grunden, mina andra kaniner har ju hoppat en del tidigare så det blir ju nästan lite "fusk", haha :)

Kramar!

 
Johanna/Hogge

Johanna/Hogge

31 mars 2011 16:55

Det finns ju olika sorters hö. Eller inte olika sorters precis, men olika kvalitéer typ. Hästen som Hogge delar hö med brukar ha ungefär samma uppfattning om höet som Hogge, så jag anar att det är det iaf ;)

http://kaninfoder.blogg.se

Susanna Lehtonen

31 mars 2011 17:40

ah ts halten på hö lr vad de nu heter.
Får ju också mitt hö från ett stall, eller ah, vi har köpt en rundbal som vi har ståendes på logen :) Kollar alltid att det är okej då katterna i stallet älskar att sova i höet och ibland har de även bajsat där i .. usch!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards