Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

God Morgon!

Av Susanna Lehtonen - 23 mars 2011 09:28

Då sitter man i soffan igen, med sambon jämte sig tittandes på en tråkig animefilm.

Iwo sitter i hans knä och fjäskar för uppmärksamhet.


Lille Ghost är inlagd hos veterinären för sterelisering.

Veterinären vägde henne, 3,4kg och kände lite på hennes mage då jag misstänkt att hon kan vara dräktig, vilket jag hade rätt om.

Som tur väl är så har  det inte gått så långt, så jag behöver inte ha världens sämsta samvete.
Men samtidigt gör jag ju de små ofödda kattungarna en "tjänst".

Vill inte att de ska födas till en värld där ingen vill ha dem, vilket många andra kattungar tyvärr gör.


Klockan halv tre ska hon hämtas iallafall, blir tvungen att ta bussen då sambon ska iväg till jobbet vid klockan ett.


Kaninerna har fått frukost och jag väntar på att de ska hinna smälta den lite innan de får komma ut och springa.
Ska ut och hoppa lite med dem tänkte jag, och det går ju inte med full mage.


Dessvärre inga bilder då jag inte har något liv i kameran.

Pengar får man ju inte förrän på fredag.
Inte kul att vara fattig!


Hoppas att gårdagens inlägg om kaninhoppning var till nytta.

Tog sin lilla tid att pilla ihop det, haha.
Så lång tid att jag glömde bort att fortsätta städa.
Disken  och lite dammtorkning som är kvar på listan.
Kanske jag kan få sambon att göra det?

Skulle nog inte tro det, han är fast vid filmen.
Nåja, det är ju trots allt han som tjänar pengarna, jag sitter ju bara hemma och gör iprincip inget förutom att jag tar hand om djuren.

Får helt enkelt städa.


Näe, nu blir det frukost för min del!

Sedan blir det kaninhoppning.

Kram på er!


 

 
 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

23 mars 2011 14:21

Psst: Man kastrerar både honor och hanar nu för tiden, dvs plockar bort hela fortplantningsapparaten. Hoppas allt går bra!

Grymt dålig stil av de förra ägarna att inte berätta att de haft henne tillsammans med en okastrerad hane! Men tur i oturen att ni tar ert ansvar och kastrerar/aborterar nu i alla fall. Som du säger så föds det ju tyvär redan alldeles för många huskatter i vårt avlånga land.

http://kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

23 mars 2011 19:04

Sterelisering/ kastrerin är ju iprincip samma sak bara att man säger olika beroende på kön :)
Men ja, de tog ju bort både livmoder och äggstockar.
Som tur väl var hon inte långt gången, veterinären beskrev "fostren" som små "bubblor" haha.
Ja precis, stackars katter som kommer till i en värld där ingen vill ha dem.. :(

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

24 mars 2011 07:55

Ja det är nog ingen fara om man råkar säga fel, tror inte det finns en enda veterinär som skulle sterilisera istället för att kastrera :)

http://kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

24 mars 2011 13:29

hahah nää precis, och om de skulle det, då är de nog inga veterinärer :O
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards