Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

-

Av Susanna Lehtonen - 20 mars 2011 19:31

Sitter här i soffan nyduschad i min slitna pyjamas.
Är lite småledsen då jag nog blir tvungen att lämna Powell (hunden) tillbaka.
Han är väldigt skällig av sig när det är aktivitet ute i korridoren.
Värst är det nattetid. Är rädd att grannarna ska börja klaga.

Det hjälper inte med att hyssja honom. Han är tyst i 2 sekunder.

Sedan börjar det igen. Jag vill inte ha klagomål från grannar.
Därför känns det bäst att lämna honom tillbaka till ägaren.

För allas skull så blir det bäst så, hur ont det än gör. 


Usch. Inte kul alls.

Kaninerna har varit ute på altanen och skuttat av sig i solskenet.

Coccos var på väldigt gott hummör idag, för ovanlighetens skull.

Fick även reda på att en vän till mig som har kanin, ska få bebisar snart.

Alltså kaninen ska få bebisar, inte min vän, haha!


Och den 2 april ska jag till göteborg för att hämta min bebis.

Ska bli så spännande.

Dock är inte sambon min lika lycklig inför detta.
Han tycker att vi har tillräckligt med kaniner. (3st)
Men till våren ska ju 2 av dem + den nya bo ute.
Så det blir inte jobbigt på det viset. (tycker det är jobbigt att ha dem inne)

Aja, han kommer nog bli kär i den lille lurvisen så fort han ser den.
Om inte, så är det nog något fel på honom, haha!


 
 
Ingen bild

Annie

20 mars 2011 20:07

Du har inte funderat på ett antiskall halsband med doft?

Susanna Lehtonen

20 mars 2011 23:33

Hej!
Näe, hur funkar ett sådant?
Iof så är det tyvärr redan försent, har redan kommit överrens med ägaren att han ska hämtas på torsdag eftermiddag :/

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

21 mars 2011 10:10

Trist att det inte fungerar, men jag förstår att du vill prioritera dina egna djur och ha det lugnt och tyst hemma. Man vill ju inte göra sig ovän med sina grannar.

Såg att du måste omplacera också, det är inte heller roligt. Men gör man det för djurens skull och letar bästa tänkbara hem så känns det såklart bättre än att de bara ska sitta och ha tråkigt.

Kramar till dig!

http://kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

21 mars 2011 12:01

Ja, det är väldigt trist då jag är väldigt fäst vid denna hund.
Men ja, precis som du skriver så vill man ju självklart prioritera sina egna djur.
Vi har inte bott så länge i denna lägenhet (1 ½ månad)och det känns dumt att redan göra sig ovän med grannarna.
Innan man ens lärt känna dem.

Jo, tyvärr måste jag göra det valet, jag kan inte ha dem i lägenheten då det är två okastrerade hanar, som absolut inte går ihop med de andra kaninerna jag har.
Känns bäst för dem att de får nya kärleksfulla hem än att de ska sitta i varsin bur hemma hos mor min och bara glo, hur mycket jag än älskar dem.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards