Livet med kaniner

Inlägg publicerade under kategorin Kaninerna i vårsolen 2011

Av Susanna Lehtonen - 11 april 2011 13:36

Sitter ute på våran lilla uteplats, skönt väder förutom att det blåser lite kallt.

Kaninerna har varit ute i snart 2 timmar, det märks att de njuter av det.

Fotar lite imellanåt men kameran vill inte riktigt samarbeta med mig.

Kan zooma in men inte ut. Då dör kameran och måste startas om.


Blir till att önska sig en kamera i studentpresent.

Någon form av nikon systemkamera. Jag tycker om dem.

De är lite lättare att handskas med. Eftersom jag inte är så van vid systemkamera.


Nu till bilderna, somsagt, kameran bråkar med mig idag.

                                                 

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 14:09

Kunde inte hålla mig från att ladda upp fler bilder, så nu kommer några till.

Hoppas att ni tycker om dem lika mycket som jag gör.

När bilderna är uppe så ska jag ägna mig åt att vårstäda kaninernas burar.

Skura ur dem ordentligt, spola av gallerna, städa igenom hela kaninrummet (gästrummet) och sortera grejorna.

Saknar fortfarande ett par bokhyllor dock.

Så en del saker är FORTFARANDE nerpackade i lådor sen flytten.

Får ta tag i detta nu, speciellt nu när man har inspiration.


                                           

Av Susanna Lehtonen - 9 april 2011 13:12

Blir nog inte så jättemycket städande idag, fötterna är fortfarande ömma.

Vill inte belasta dem mer än nödvändigt.

Men kaninerna får givetvis vara ute en större del av dagen, bara de inte rymmer.

Blir nog så att vi ska ta och barnsäkra kompostgallrerna med hönsnät.

Så  att inte Nenna och Timjan klämmer sig imellan och sticker.


                                                            Fler bilder kommer senare!
Nu ska jag ut och njuta av vädret och busa lite med kaninerna.

Av Susanna Lehtonen - 28 mars 2011 18:07

Även lille Jinx fick komma ut och motionera lite, vilket uppskattasdes.

Grannkatten kom för att inspektera våra kompostgaller.

Han tittade lite nyfiket på Jinx också, en konstig filur detdära.


                                      Nu ska jag nog sätta mig och måla ett nytt motiv på vårat skåp i hallen.

Undra vad det kan tänkas bli, haha.

Av Susanna Lehtonen - 28 mars 2011 16:11

Strålande solsken idag, vem hade kunnat tro det när det öste ner snö igårkväll? Kaninerna fick självklart komma ut och springa av sig, passade på att fota.

Nenna hade ordentligt med spring i benen, så mycket att hon bestämde sig för att rymma, haha.

Tur att hon inte springer långt iväg, lillpluttan.

                   

       

Av Susanna Lehtonen - 23 mars 2011 13:29

Trotsade kameran för att prova ta bilder på Jinx när sambon var ute med honom.

Hann ju med några bilder även om kameran dog mellan varje bild, haha.

       


Nu ska jag alldeles strax kika bort till bussen för att åka till veterinären.

Lille Ghost har ju vaknat :)

Ovido - Quiz & Flashcards