Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Förbannad. Ungdjävlar!

Av Susanna Lehtonen - 1 oktober 2011 17:47

Förlåt för mitt lilla raseriutbrott men nu är jag J*VLIGT FÖRBANNAD!


Ni som läst om grannungarna som matar kaniner med främmande växter och föremål, de har slagit till igen.

Ni som inte har läst om det kan hitta det här.


Nu har de somsagt slagit till igen, jag är riktigt glad att både jag och grannen vägg i vägg var ute.

Två ungdjävlar står och HOPPAR på två stackars oskyldiga paddor.

Eller ptja.

Ena hoppade på ena grodan och den andra hackade på den andra med en spade.


DJUR ÄR INGA LEKSAKER!


Jag som inte är rädd för att säga ifrån vid sådana här tillfällen, flyger självklart på ungarna och skäller ut dem.

Grannen var inte nådig hon heller.


-Lägg dig på marken så ska vi hoppa på dig så får du känna på hur "skönt" det är, fick ungen som hoppade på grodan som kommentar. 

Självklart med en blick som kunnat döda.

Ungen blev självklart rädd och sprang hem.

Den andra stod bara där och flinade med stoltheten i blicken.


-Nästa gång är det du som får smaka på spaden, sade jag.


Föräldrarna till ungen som sprang iväg brydde sig knappt.

Ryckte på axlarna och sade "vad har grodan gjort dig?" och tog tag i ungen och gick.


Den andra ungens föräldrar bryr sig inte ett skvatt om vad han gör och inte gör.

Han har t.om slagit våran hund med pinnar.

Tog tag i en pinne och gav ett rapp tillbaka.
Där stod han med sitt "stolta" leende och bara glodde.


Idiotunge!


Det börjar med små djur och sedan klättrar det uppåt.

Nästa gång jag ser något sådant så.. Vet jag faktiskt inte vad jag ska göra.

Helst av allt vill jag bara lappa till ungen tills den aldrig mer kan skada ett litet oskyldigt djur.

Men det kan jag såklart inte göra. Föräldrarna lyssnar ju inte.


Jag är j*vligt glad över att jag satte upp staket runt vår uteplats.

INGEN kan komma in nu. Ungarna är för små för att själva kunna klättra över.

Ska de komma in så måste de ha hjälp.


*morr*

Vad hade ni gjort?

 
 
ebba

ebba

1 oktober 2011 19:34

Jävlar vad störda unger!!!! och helt efterblivna föreöldrar, jag gillar inte grodor men jag gör värkligtn INTE som dom gjorde

fy f*n vad störda ungar, jag skulle gjort som du tror jag!!!

http://ebbaforever.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

1 oktober 2011 19:36

Jag är väl inte heller världens "fan" av grodor men de är också oskyldiga små djur.
Nästa gång tar jag tag i nackskinnet på dem..

 
Tessan

Tessan

1 oktober 2011 20:40

Nä fy fan rent ut sagt!

Jag tycker att du ska gå på föräldrarna, det är deras ansvar. Man ska inte slå barn. Tyvär är ofta de värsta satungarna de som blir misshandlade själva. Sånt är hemskt eftersom de i sin tur ger sig på mindre barn eller djur och när de blir större blir de ofta kriminella.

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

1 oktober 2011 21:14

Ja, Fy Fan!

Ska prata allvar med föräldrarna.
Känns fegt att alla vi grannar ska gadda ihop oss.
Jobbiga är att föräldrarna till ungen som hackade ihjäl ena paddan, delar "korridor" med oss.
De har skällt på mig för att min hund skäller på deras unge.
Undra varför.....
Dock är han snäll som ett lamm och skulle inte göra en fluga förnär.

Föräldrarna lyssnar inte, "de vet ju bäst".
Blir så arg!

 
Megan

Megan

1 oktober 2011 20:45

Men hallå vem fan gör något sånt?!! Hade jag sett det hade jag verkligen hoppat på dem, de hade väl tur som var små barn annars hade man nog gjort mer än att säga till dem...
Jag blir så arg när jag läser nått sånt här, åh jag vill typ strypa ungjävlarna..!

http://www.meganyouknow.blogg.se

 
Ingen bild

'Michelle

1 oktober 2011 22:54

fyfan,
Skada små oskyldiga djur..
hatar sånt , jag blir så förbannad när jag läser sånt här!!.. Jag har sett många som slår sina djur.. usch, jag förstår inte hur man kan skada djur.. dom e lika mycket värda som människor tycker jag !,
www.miichelleeandersson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sara

1 oktober 2011 23:09

Åååh herregud! fyfan. -.- Ganska glad att jag bor i skogen så jag slipper tänka på sånthär.

 
Maria

Maria

1 oktober 2011 23:15

Fy fan, jag ryser. Vilka jävla störda föräldrar!!! Kanske skulle upplysa dem om att djurplågeri är STRAFFBART! Och eftersom att ungarna är minderåriga så blir det soc plus att föräldrarna får ta på sig straffet! Fram med kameran om det blir en nästa gång!!! Det är alltid bättre att slåss med ord - men jag förstår att du fick knyta näven i byxfickan så att den vitnade. BAAAAHH!!!! Vad är det för fel på det här störda samhället!?

http://quovadis.bloggplatsen.se

 
Agnes

Agnes

1 oktober 2011 23:21

Jag såg fem småkillar som kastade sten på några kattungar, då blev jag såg j*vla rosenrasande att jag sprang fram, tog upp en av stenarna och skrek: "Ska jag kasta den här på er, era jävla idioter?!" då sprang de iväg men vände sig om och skrattade och pekade fingret.. då kastade jag stenen efter dem.
Blir så pissigt förbannad på sånt där!

http://www.overkillexposure.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

2 oktober 2011 00:18

Jag kan inte säga vad jag tycker, kan inte beskriva mitt hat till dessa snorungar. Är glad att du inte agerade som mot din pappa den gången och jag är även glad att jag själv inte var närvarande hade troligen blivit dömd för misshandel eller något.

Låter som sådana föräldrar som man inte kan prata med hur mycket man än håller på. Dessa föräldrar se inte att deras barn kan göra fel även om de skulle sluta med att de dödar någon anna, tyvärr.

http://www.svardiabetesochjag.blogger.com

 
Kajsa

Kajsa

2 oktober 2011 09:08

Fy fan ush vilka äckliga ungar det finns.
Och vad fan gör föräldrarma?
Ush det är djur vi pratar om inte leksaker
fy fan!

http://kajssat.blogg.se

 
Johanna

Johanna

2 oktober 2011 16:04

Vilka vidriga ungsatar. Polisanmäl dem för intrång och djurmisshandel. Eller anmäl deras föräldrar eller vad man nu gör.

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Susanna Lehtonen

2 oktober 2011 18:43

Skall göra detta om de vågar sig på mig igen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards