Livet med kaniner

Alla inlägg under september 2011

Av Susanna Lehtonen - 19 september 2011 23:45

Himlen är ännu en ängel rikare..

Sov gott lilla vän!


Hon döptes till Carmen, ett namn jag haft i tankarna hela dagen.

Beslöt mig för att ge henne det.

Hon fick ju inte dö namnlös..


Sov gott älskade lilla bebis..

Vi ska inte glömma dig!


 

Som ni kanske förstår så mår jag inte så bra just nu..

Min älskade lilla vän somnade in i min famn med mina tårar rinnandes över henne..

Försökte hålla henne varm, visa henne att hon är trygg..

Hoppas att hon förstod hur älskad hon är..


Kan knappt se vad jag skiver. Tårarna rinner..


God natt...

...

Av Susanna Lehtonen - 19 september 2011 22:34

Tessan!


Snart får Tyson sig en lekkamrat i himlen.

Den japantecknade kaninungen ligger just nu i mitt knä och kämpar för livet.

Hon orkar snart inte mera. Hon blir kallare och kallare.


Vad är det för fel på världen?!

Varför ska små oskyldiga kaninungar behöva sätta livet till?!

Varför?!


Känner hur panike sprider sig i mig.

Tårarna bokstavligt talat sprutar ner för kinderna..

Måste hålla mig lugn för kaninungens skull... måste...

Av Susanna Lehtonen - 19 september 2011 12:50

Fick ett fruktansvärt medelande från Tessan (Kaninfamiljen) nyss.

Hon känner att hon inte själv klarar av att berätta, hon har även tagit bort sin blogg.


Allas vår söta älskade lilla Tyson finns inte mer.

Han lämnade Jordelivet igår i samband med (troligtvis) Hjärnblödning.

Vet inte vad jag ska säga, finner inga ord. Det är så fruktansvärt tragiskt.


Lilla Tyson hann inte ens bli 4 månader gammal.


Med glimten i ögat fick du oss alltid skratta,
att du inte längre finns kvar hos oss är svårt att fatta.

Att säga farväl vi gör med stor smärta,
för du kommer alltid att finnas kvar i vårt hjärta.

Sov nu gott så ses vi kanske snart,
och då blir det som vanligt med dig, full fart.


--'--,--'--,--@


 

Vila ifrid söta lilla vän, vi ska inte glömma dig!



Tessan, vi tänker på dig/er med!
Förstår att det är fruktansvärt, kan inte tänka mig hur förtvivlad du måste vara.

INGEN förtjänar att gå igenom detta, INGEN!

Vill du prata så finns vi här för dig, Alltid!

Glöm inte det vännen!


Spelar upp ett av de vackraste låtarna jag vet med tårarna rinnandes längs kinderna..

Av Susanna Lehtonen - 17 september 2011 23:31

Våra tankar går till Sara och hennes älskade kanin Bianca.

Bianca har råkat ut för en olycka och mår inte alls bra.

Mer vågar jag inte berätta då jag inte vet hela historien, Sara berättar när hon vill och orkar.


Ni finns i våra tankar Sara och Bianca! Kämpa på <3


(Vackra, underbara Bianca på bild)

 

Av Susanna Lehtonen - 17 september 2011 17:25

Bjuder på ett bloggtips idag.


Elin driver en söt liten blogg om sitt liv med djuren,  hästen Oliv, hunden Juni och självklart kaninerna Amazing, Honey och Miloo.


Detta är en tjej som verkligen gör sitt yttersta för sina djur och det ser man tydligt i bloggen.

Avel och utställningsintresserad är hon också vilket är jättekul!

Kika in vetja!


Så kul att vi hittat ännu en kaninbloggerska!




Av Susanna Lehtonen - 17 september 2011 12:55

Tidigare när jag skulle ge kaninerna frukost så kunde jag inte hitta Coccos någonstans.

Letade igenom hela gästrummet som han bor i, ingenstans var han!

Grinden var stängd så där kan han inte ha smitit ut.
Hoppar över, det gör inte den lilla latmasken.


Gav Nenna och småbebisarna frukost

(som nu äter mer och mer av mammas mat)

och skulle precis gå ut (läs klättra) ur rummet när jag hör något prassla.


Tittade mot hörnet där spånbalen och hösäcken står.

Säcken med hö rör på sig och så går jag försiktigt fram.

(Förvarar alltid höet i öppen säck för att det inte ska bli dåligt)


Tänkte  först att det måste vara någon av katterna som försöker pilla ut lite hö att äta på.

Men nejdå, där satt Coccos och mumsade på höet.

Stor reva hade han gjort i säcken och så hade han självklart kissat ner en hel del.


Knasbollen Coccos tyckte väl inte att höet i hans bur dög och var därför tvungen att klättra på säcken.


Nu får jag hitta ett nytt ställe för höet, tänk om Coccos hade fastnat i säcken?

Kartonglåda har vi haft innan men det slutade med att katterna använde den som toalett.. Usch.

Säcken tippar ju om de försöker sitta på den, därför har säckarna varit perfekta.


Nu ska jag ta och gå ut med hunden och städa i alla burar/toalettlådor.


Kram!

Av Susanna Lehtonen - 16 september 2011 19:59

Nu är det dags för Fredagsmyyyyys!


Coccos, Iwo, Ghost och jag ligger snart utsträckta i soffan.

The Simpsons visas snart på tv.

Hunden Ikaross ligger under bordet.

Bara jag och djuren hemma vilket innebär - lugn och ro.


Hoppas att ni har en härlig fredagskväll!!


Kram!

Av Susanna Lehtonen - 15 september 2011 21:02

Förlåt för ett icke kaninrelaterat inlägg. Sitter på bussen på väg hem från hästarna. De flyttades ju till sitt vinterställe idag. På bilden ser ni en del av den sista galna barbackaturen på åkern för iår.. Synd. Kommer sakna det! Ingen full rulle upp och ner för åkrarna. Nu blir det bara skog och vägar att hålla sig till. Tråkigt!

 
Ovido - Quiz & Flashcards