Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Sov gott lilla vän.

Av Susanna Lehtonen - 19 september 2011 23:45

Himlen är ännu en ängel rikare..

Sov gott lilla vän!


Hon döptes till Carmen, ett namn jag haft i tankarna hela dagen.

Beslöt mig för att ge henne det.

Hon fick ju inte dö namnlös..


Sov gott älskade lilla bebis..

Vi ska inte glömma dig!


 

Som ni kanske förstår så mår jag inte så bra just nu..

Min älskade lilla vän somnade in i min famn med mina tårar rinnandes över henne..

Försökte hålla henne varm, visa henne att hon är trygg..

Hoppas att hon förstod hur älskad hon är..


Kan knappt se vad jag skiver. Tårarna rinner..


God natt...

 
 
Ingen bild

Carola

19 september 2011 23:57

Vila i frid lilla Carmen!
Ikväll när jag var ute så var det en stjärna som lyste så starkt, tänkte då på Tyson.
Tror det lyser en till stjärna lika starkt på himlen nu då lilla underbara Carmen finns där!

Ledsen för din skull Susanna!

Susanna Lehtonen

20 september 2011 00:06

Vad vackert det lät med stjärnorna.
Önskar att jag kunde se dem här, finns bara massa regnmoln.

kram

 
Fia

Fia

20 september 2011 08:24

Det var en regnbåge utanför mitt sovrumsfönster när jag vaknade imorse. Förstår nu att det var Carmen som vandrade över. Jag beklagar sorgen och nu hoppas jag att det räcker.

http://everydaybunny.spotlife.se

Susanna Lehtonen

20 september 2011 08:25

Oh, vad vackert.
Ja, vi får hoppas det.
Nu får det verkligen räcka med all sorg.. :(

 
Kanindagboken

Kanindagboken

20 september 2011 09:31

Nu skuttar hon tillsammans med Jinx o Tyson på gröna ängar. Där finns allt de kan önska sig.

Sov sött, Carmen.

Kramar till dig från mig och alla kaninerna.


http://kanindagboken.blogg.se

Susanna Lehtonen

20 september 2011 10:00

Tårarna forsar ut varje gång jag ser en sådan här kommentar.
Allt känns så tungt just nu.

Kramar tillbaka!

 
Sara

Sara

20 september 2011 09:57

Tröst kramar till dej<33333 :'(

http://kaninernas.webblogg.se

 
Johanna

Johanna

20 september 2011 12:05

Vet inte alls vad jag ska säga. Alltihop är så hemskt, du, och dina vackra kaniner, förtjänar inte alls det här, det är så jävla orättvist. Du som faktiskt ger dina kaniner så mycket kärlek får inte behålla dom i livet, det är bara fel! FEL FEL FEL. Det är så hemskt. Och stackars lilla Nenna att förlora sin fina unge. Carmen var ett bra namn. Tänker på er <3

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Susanna Lehtonen

20 september 2011 14:17

Ja precis..
Morsan och jag pratade tidigare om just detta.
Jag bryr mig om mina kaniner, jag ser till att de har det så bra som möjligt.
Min syster däremot.
Hon vet knappt vad kloklippning är.
Eller att kaninerna ska ha hö hela tiden.
Vissa dagar får de inte ens mat eller tillsyn.
Bra koll hon har va?
Men ändå lever hennes kaniner. LÄNGE.
Den äldsta är 7 år just nu..
Alla mina kaniner har tidigare dött innan 4 års ålder.
Coccos är den första som överlever 4 årsstrecket.
Dödar jag mina kaniner med kärlek?

 
Diana

Diana

20 september 2011 22:50

RIP Carmen <3
Susanna, jag beklagar ur djupet av mitt hjärta!:( Vad melodramatiskt det låter men det är sant heh.. Det är inte rättvist, först Jinx och nu Carmen.
kram på dig

http://dikheli.blogspot.com

Susanna Lehtonen

20 september 2011 23:10

Du, jag vet att du menar det

 
Greta

Greta

21 september 2011 15:59

Usch så tråkigt! R.I.P :(

Läser en tidigare kommentar och håller med, känns som dom med sämre koll på sina kaniner får ha kvar dom. Stört. Borde vara tvärtom tycker man!
Min första kanin hade jag i en lite för liten bur, hon bodde inne på vintern fast jag hade ute henne i snön varje dag i timmar, även när det var kring -20 och hon åt gnagarblandning och fick dåligt hö. Hade aldrig några problem med henne!
Och nu då när man kan mera om hur man ska sköta om kaniner på ett bra sätt, har stor bur, fin rastyta, inte utsätter för brutala tempratur skillnader varje dag, ger bra hö & pellets då går det bara mer och mer åt skogen ju mer man satsat på det känns det som. Sjukt.
Du verkar då vara en riktig djurvän och bry dig mycket om dina djur. Jätteduktig. :)
Känns ändå om det är alla som älskar sina djur som förlorar dom. Bryr man sig för mycket, märker alla små fel? Men ändå så mycket oturliga saker man kan råka ut för, som inte ens värsta proffset kan förutspå/lägga märke till. Någon som sitter "däruppe" och vill jävlas? Eller ska man inte älska sina djur och ge dom allt man kan?
Fast iofs, dom som inte älskar sina djur "förlorar" dom ju som inte heller på samma sätt om dom dör.
Sorry för jättelång kommentar hehe.. aja.

Tröstkram! :)

http://www.kaninbodan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards