Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

...

Av Susanna Lehtonen - 19 september 2011 22:34

Tessan!


Snart får Tyson sig en lekkamrat i himlen.

Den japantecknade kaninungen ligger just nu i mitt knä och kämpar för livet.

Hon orkar snart inte mera. Hon blir kallare och kallare.


Vad är det för fel på världen?!

Varför ska små oskyldiga kaninungar behöva sätta livet till?!

Varför?!


Känner hur panike sprider sig i mig.

Tårarna bokstavligt talat sprutar ner för kinderna..

Måste hålla mig lugn för kaninungens skull... måste...

 
 
Ingen bild

Carola

19 september 2011 22:50

Tårarna rinner nerför mina kinder och det har de gjort sedan jag fick veta att Tyson gått bort.
Tänker på Tessan och dej denna svåra dag!

Susanna Lehtonen

19 september 2011 22:51

Världen är en väldigt grym plats idag..
Eller denna månad rättare sagt..
Flera som mist sina älskade vänner...
Förstår verkligen inte.

 
Ingen bild

Carola

19 september 2011 23:10

Ja det är hemskt att dessa inte fick leva livet fullt ut.
Känner med dig just nu, har suttit så som du gör nu och vet hur hemskt det är.
Men den gången var det en vildkaninsunge som blivit biten av en råtta utomhus.

Sen en dag får du gärna maila mej så jag får din adress för jag har några länkar jag vill dela med mig av.
Håll tummarna för oss i morgon!
Hoppas det blir en stilla stund med den lilla ungen!
Kram

Susanna Lehtonen

19 september 2011 23:17

Jobbigast av allt är ju att det inte är första gången som detta händer.
Dock är det första gången jag håller om en liten liten kaninunge..

Hon har krampat flertalet gånger och jag höll henne tätt tätt intill mig.
Krampanfallen avtar på några sekunder.
Kan inte ens tänka mig hur det måste kännas.
Hennes andning blir tyngre och tyngre.

Du kan ju maila mig på en gång, Ravynsfair(a)hotmail.com

Skall hålla både tummar och tår för Kiwi!
Kram!

 
Tessan

Tessan

20 september 2011 06:07

Åh nej vännen. Trodde inte jag hade några tårar kvar, jag är så ledsen för dig. Hoppas våra små hittar varandra i kaninhimlen och känner hur mycket de betyder för oss... Tårarna rinner och jag vaknade med panik över att Tyson är borta.

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

20 september 2011 08:24

Gråtit hela natten, känns som om tårarna börjat sina men icke.
Så fort jag gick in till kaninerna imorse så började det igen..

Hoppas också att de hittar varandra.
Att de förstår hur saknade de är.
Massa kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards