Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

God morgon!

Av Susanna Lehtonen - 15 september 2011 09:07


God Torsdags morgon allihopa!


Alla djuren har fått matt och själv väntar jag på min. (kaffe)

Skall senare (om sisodär en timme) begee mig iväg till tåget.

Mor behövde hjälp med att göra iordning minneslunden till kaninerna % råttorna. 


 

Indra, helsyster till Phoenix som var hos oss för ett tag sedan.  

 
 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

15 september 2011 13:03

Så fin hon är!

Jag har nog bestämt mig för att skaffa en till kanin, en kaninfru till Tyson när han blivit kastrerad. Har hittat jättefina viltgula kaniner hos en uppfödare i Jönköping som verkar jättebra. Jättejättekul! Ha ha!

Kram och hoppas du får en fin dag!

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

15 september 2011 16:21

Hon är så vacker!

Oh vad roligt med fru! :D
Är det uppfödaren i Vaggeryd?
(söder om jönköping)
Fast.. jag har för mig att hon bara har viltgula BJ's.
Fast det är inget fel på dem heller *hihihi*

 
Johanna

Johanna

15 september 2011 15:27

Så snygg hon är!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Susanna Lehtonen

15 september 2011 16:21

ja, helt otrolig :D

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

15 september 2011 19:32

Hur kunde du gissa det? Japp!

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

15 september 2011 21:33

Har själv gjort lite "reesearch" på jättekaniner, hihi!
Har också fastnat för dem i vaggeryd, älskar viltgult och jag älskar BJ's. Kan det bli bättre? :D

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

15 september 2011 22:55

Jag är inget fan av viltgult annars, men på belgiska jättar och rexar är det jättevackert! Har skrivit upp mig på intresselistan, så nu är det bara att hålla tummarna för en snäll och vacker gul jätte till oss! Och fjäska järnet för älskling...

Kul att du rider också! Jag har haft egen häst förr. Ska hjälpa lillasyster att rida in hennes islänning nu, ska bli jättekul! Saknar verkligen hästlivet men har inte tiden och ekonomin för att ha egen häst nu med två små barn och allt...

Kram!

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

16 september 2011 13:36

Rexar är verkligen hur snygga som helst med sin viltgula färg!
De viltgula jättarna är fina och "perfekta" just för att de är stora men ändå inte såå enorma som de viltgrå blir.

Vad kul att du också har intresset!
Har ridit sedan 12 år tillbaka men varit utan egen häst i x antal år.
Ekonimin sätter ju käppar i hjulen.
Men nu har jag världens tur med den hästen jag nu rider.
Hon är som min egna, jag gör vad jag vill med henne och ägaren betalar ALLT. hehe.
Känner mig bortskämd men jag gör det mest för hästens skull.
Hon har tidigare stått i en hage i x antal år utan någon som helst tillgång till motion.
Hon har gått ner en ca 150kg sedan jag började rida henne i juni. Helt galet!
Tänk vad mycket små skritturer kan göra!
(ökat tempot i efter hand med att hon orkar)
Nu är hon i nästan full kondition. Är så stolt över henne!

Kul att du får börja rida igen, det ger en så mycket postiv energi!
Vsd vore världen utan dessa ståtliga djur?
(gäller även kaniner och katter också ;) )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards