Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Frigående Coccos

Av Susanna Lehtonen - 10 september 2011 13:14

Fy så dåligt man sovit inatt.

Låg och funderade och det måste ha varit trumsjuka som Jinx fått.

Dock vet jag inte riktigt vad som kan ha orsakat detta då han inte fått i sig något olämpligt.


Nu är det dessutom bestämt, Coccos ska äntligen få leva fritt inomhusliv igen.

Som han har längtat!


Först ska vi bara göra iordning gästrummet så att det blir lite mer kaninsäkert.

Och hundsäkert med för den delen, vill inte riskera att Ikaross bryter sig in där.

Även om han inte är elak mot kaninerna så kan man aldrig vara helt säker.


Lilla Nenna ska få flytta in också och då får Arizona flytta ut där hon trivs bättre.

Dock får Nenna bo i bur tills ungarna vuxit sig större och starkare.


Ut i gästrummet och röja nu då!

 
 
Johanna

Johanna

10 september 2011 15:26

Har du döpt ungarna än? :)

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Susanna Lehtonen

10 september 2011 15:45

Njae inte riktigt, vet ju inte vad det är för kön :)

 
Carola

Carola

10 september 2011 17:36

Ja du, det är lite jobb med att fixa för kaninerna. Roligt för Coccos att få bli "fri" igen.
Kompostgaller är alltid bra då man bygger. Jag har byggt två hagar i ena rummet och där bor två kaniner i vardera hage o kan pussas därigenom :)
Förstår dina funderingar om vad som kan ha hänt Jinx, än idag kan jag fundera på om man kunde gjort annorlunda men det tjänar ingenting till. Det jag vet att med åren lär man sig tyda symptom och varje kanins beteende så man kan upptäcka ev sjukdom i tid. Min Molly fick magsäcksöverfyllnad o det kunde varken veterinär eller jag göra nåt åt. Men nu håller vi tummar och tassar för att inget mer ska hända.
Kramar till er alla!

http://www.tricken.se

Susanna Lehtonen

10 september 2011 21:35

Kompostgallret kommer vara som grind in till själva rummet.
Kommer att köpa mig en "barngrind" senare, då hunden utan några som helst problem välter/puttar undan kompostgaller.
(schäfer på 37kg, haha)

Han kommer att få vara lös i hela rummet (ca11kvm), han är rumsren till 99%, någon bajsplutt här och var stör inte mig.

Ja, det var inte förrän nu i efterhand som man verkligen börjar tänka.
Efterklok som man är.
Coccos ser jag direkt på om något är på tok, han visar det så, för mig, tydligt.
Så många gånger som man åkt in akut med honom.
Man lär ju sig.

Ja, inget mer får hända!
Kram till er med!

 
sara

sara

10 september 2011 20:00

vad kul! Du får visa bild när du gjort klart ;)

http://kaninernas.webblogg.se

Susanna Lehtonen

10 september 2011 20:41

Skall jag göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards