Livet med kaniner

Alla inlägg under augusti 2011

Av Susanna Lehtonen - 7 augusti 2011 12:25

Blir inget insider inslag nu på förmiddagen då vädret inte är det roligaste.

Grått, regnit (stavas det så??) och blåsigt.


Kaninerna fick frukost för ett tag sedan, Nenna morrade åt mig som vanligt.

Coccos är galen och springer runt, runt i buren, kanske trött på Nennas morrande?

Eller så var han bara hungrig..  som vanligt, haha.


Har era kaniner några speciella egenheter för sig när ni ska ge dem mat?


Coccos springer runt som en dåre i buren och "puffar" på min hand imellanåt..

Nenna morrar men gömmer sig sedan bakom Coccos när jag ger henne maten.

Jinx försöker ta skålen ifrån mig.

Aragorn tar mat, springer in i boet, hämtar mat, springer in igen,hämtar mat och springer in igen för att sitta där och äta.

Ibland försöker han lura mig med att han inte tycker om maten , dum som jag är så erbjuder jag han honom något lite godare.

Då tar han först det "äckliga" och springer in i boet och sedan det "goda" för att sitta där i boet och mumsa i sig båda sakerna.


Nu ska jag fixa till mig lite, ska snart bort till mor för att fika.

Vi firade ju aldrig mig när jag fyllde år, haha.


Kram på er alla!

Av Susanna Lehtonen - 6 augusti 2011 20:10

Fotade Aragorn och Bianca medan de busade runt i hagen. 

(Inte samtidigt)


Såhär såg det ut.

                    Det där var mig en läskig kanin!         Sambon klämde sig in i bilden också, haha!      

Och så lilla Bianca. Hon var lite svårflörtad idag.

        Ni som undrar hur hagen ser ut.. Här har ni den, hittar ni Bianca?  

Ovido - Quiz & Flashcards