Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Grattis Nenna!

Av Susanna Lehtonen - 26 augusti 2011 22:39

Nenna har blivit mamma! 

Klockan halv 10 till tonerna av Céline Dións "All by my self" föddes tre små korvar.

(Granndöttrarna spelade musik väääldigt högt)


Dock avled en av ungarna väldigt fort, den största av dem dessutom. 

Såg lite mosad ut så Nenna kan ha trampar på den av misstag. 

Såg hela förloppet från förvärkar till att hon började tvätta dem. 

Helt underbart, livets stora (lilla) mirakel! 

Hon fick vara ifred i boet, kikade in genom öppningen bara, såg hennes rygg och hur hon kämpade, duktiga lilla Nenna!


Imorgon kommer lite bilder förhoppningsvis. 

Kommer knappt sova inatt, är så glad! och inte minst förvånad. 

Från att hon började rycka päls till att ungarna föddes så hade det bara gått 2 timmar. 

Helt otroligt. Hon är så duktig!


God natt på er alla, nu ska jag kika på film.
Ohh.. Är så glad!


 
 
Ingen bild

mamma

26 augusti 2011 23:08

:) så lurig liten rackare , jag berättade till timie att Nenna fått bebisar, då säger din kloka lillebror , jaaa o zizzie e hos sussie oxå:)sussie e snäll o nenna e söt :D

Susanna Lehtonen

26 augusti 2011 23:32

hahaha typiskt timie!

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

27 augusti 2011 10:26

Grattis till bebisarna! Blir det inte väldigt kallt på nätterna? Fast det kanske är varmt och gott i boet, bara de stannar därinne.

http://kaninfamiljen.com

Susanna Lehtonen

27 augusti 2011 11:27

Tack, trodde verkligen inte att det skulle bli några men nu är jag glad!
Hon har gjort ett rejält bo, fyllt på med mer halm och hon har plockat lite mera päls på sig själv.
Igår så råkade en unge följa med henne ut men det var tur att vi såg det direkt.
Ska sätta fast en bräda vid ingången så att ungarna inte kan följa med :)
Kram!

 
Hogge

Hogge

27 augusti 2011 17:31

Mina höga gratulationer framförs på bloggen.

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
sandra &Teddy

sandra &Teddy

28 augusti 2011 10:53

Grattis ! Skönt att det gick bra (förutom för den ena lilla)
Teddy hälsar många grattis pussar!

http://malmberg.blogg.se

Susanna Lehtonen

28 augusti 2011 11:11

Tackar! Nenna är så stolt så!
Ja, det var riktigt synd men det finns ju inget att göra åt :C

Kram! Nenna hälsar en massa pussar tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Skapa flashcards