Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Nenna

Av Susanna Lehtonen - 22 augusti 2011 23:23

Förlåt för mitt kommande omogna uttryck.. "uuuäääähhh!"

Var ute hos kaninerna för en liten stund sedan.

Rent ut sagt Svinkallt ute! Stjärnklart på det dessutom och svag vind.

Jag må älska kyla men det där gick ända in till skelettet.

Måste dessutom erkänna att jag bara hade tunna ridbyxor och linne på mig..

Inte konstigt att det blev kallt, haha!


Nåväl. Skulle ge Nenna och Aragorn kvällsmat.
Passade på att fylla på ordentligt med halm och hö.

Kelade lite med dem båda, dock var Aragorn  mer sugen på mat än kel.


Nenna morrade åt mig men lät sig klappas.. En liten stund.

Passade på att känna på hennes mage men kände inget.

Bara hennes smått stressade hjärtslag och morrande.

Hon är på dag 25, jag borde enkelt kunna känna ungarna vid detta laget.

Är så rädd för att det inte ska bli några alls. Sett framemot detta så länge!

Blir det inga så parar jag inte om henne, hon får helt enkelt hoppa över detta med ungar.

Kastrerar henne så att inga olyckor händer. Kaniner är ju kaniner   
Dock får jag vänta till våren med det.

Kaniner är ju så känsliga med nedsövning + att jag måste arbeta ihop pengarna.

Aragorn ska ju också kastreras. (om jag vågar chansa)

Kommer bli härligt, då kan alla kaninerna bo ihop.

Även Jinx ska bli kastrerad så småningom, man skulle ju kunna tro att han är gjord av kiss så mycket som han skvätter!


Näe, dags att nana kudden, upp vid halv 7 imorgon bitti.

Ska ju hem till Camilla och hämta Arizona!

God natt alla läsare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards