Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Bloggtips!

Av Susanna Lehtonen - 16 augusti 2011 15:48

Livet är fullbordat igen, eller nästan iallafall. 

Ni som följt min blogg länge vet säkert vilka "Kaninfamiljen" var. 

Följde deras resa från början till slut, en mycket kärleksfull men tragisk historia. 


Nu har de äntligen börjat blogga igen, i flera månader har jag smygit tillbaka och skikat in på deras gamla blogg med hopp om att de en vacker dag ska börja skriva igen. 


Lyckan är nu stor då de startat en ny blogg, "plexus Kaninliv".

Där skriver hon om deras lilla bebis, Plexus, en fransk vädursunge på 2 månader.


Både ni gamla trogna läsare och ni nya borde kika in där, denna kvinna som driver bloggen är en äkta kaninälskare. En äkta djurvän. 

Hon är en stor inspriation, inte bara för mig men för säker många andra. 

Missa inte att kika in hos henne och lille Plexus!


Nu ska jag ut och busa med kaninerna, underbart väder idag!

Kram!

 
 
Tessan

Tessan

18 augusti 2011 11:50

Men åh vad gullig du är, tusen tack! <3

Jag beställde pellets från Crt zoologiska och där skillde inte det inte alls så mycket i pris. Betalade 199 kr för 2,25 kg Bunny Basics 15/23 och Cuni Complete VL kostar 229 kr för 2,5 kg. (Billigare på Bromma zoo, men längre leveranstid).

Känns ändå bättre att köpa ett dyrare pellets med bra värden, än 25 kg för 200 kr av ett sämre foder. Funkar ändå prismässigt med bara en kanin.

I och för sig kommer min frasse käka lika mycket pellets som 3-4 dvärgkaniner, men vill att han ska få det allra bästa. Det svindyra för mig nu blir höbricketterna, men funkar det så blir jag jätteglad. Ska försöka vara duktig och torka en massa grönt innan vintern kommer också, så man har att dryga ut med.

Blir spännande att se hur min älskling reagerar på höbricketterna när han kommer hem på fredag.

700 kr för 25 kg Bunny Basics tycker jag låter helt okej, betalar typ det dubbla för katternas foder. Vet du var man kan köpa det?

Kramar från mig!

http://plexuskaninliv.blogg.se

Susanna Lehtonen

18 augusti 2011 13:14

Hej du!

Det är du värd!
Kikade in på hemsidan som du länkat ang alla saker du beställt hem.
Fanns ju en hel del roliga saker!

Bunny Basics hittade jag på djurfoder.nu
22kg väger säcken.
direktlänken är här:
http://www.djurfoder.nu/oxbow-bunny-basics-22kg-p-282.html

Det är ju det som är det bästa, Även det dyraste fodret blir billigt i längden.
De äter ju inte som tex hundar.
22kg hundmat går på knappt 2månader här hemma.
*jeesus*

Har själv börjat torka en hel nyttigheter till kaninerna.
Synd att jag inte tänkte på det när brännäslorna var färska och fina.
Bra med mineraler i dem!

Hoppas att det fungerar med höbricketterna.
Hade själv en kanin tidigare som VÄGRADE äta hö. Testade timotejbricketter och det funkade väl sådär.
Huvudsaken var att hon skulle få i sig lite iallafall, så att magen skulle fungera.
Vilket den gjorde.
Dock var det inte under en långvarig period.
Hon började äta hö igen såsmåningom igen.
(phew, annars hade det varit dyrt)

Jag är själv väldigt kräsen med kattmaten.
Blir riktigt dyrt imellanåt, spec när man inte får alltför mycket pengar, men vad gör man? Hellre svälta själv än att låta katterna gå med dåliga magar.

Kramar till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards