Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Nya bilder!

Av Susanna Lehtonen - 23 maj 2011 21:57

Fotade Coccos och Nenna medan de var ute på gräsmattan och myste.

Timjan fick inte vara med då Nenna är elak mot honom.

(han var ute i sele strax efteråt)
 Var iväg hela dagen fram till 7 på kvällen, därför det inte varit något uppdaterat här. 

Nu så, här kommer bliderna.

   



                 

 

   

Bjuder också på en film! 
Förlåt för skakandet men det var väldigt svårt att balansera på huk.

Vågade inte byta position så att jag råkar skrämma kaninerna.
Ser ju så roligt ut när de sitter där och försöker lyssna på vart ljudet kommer ifrån.
(Ni måste ha ljud på, annars missar ni hela poängen  )


  

 
 
Michis

Michis

24 maj 2011 14:51

Vilka charmigt söta kaniner du har!! :D

http://michiskaniner.blogg.se

Susanna Lehtonen

24 maj 2011 17:21

hah tack :D

 
D

D

25 maj 2011 00:09

Haha vad söta dem är! :D
Du, jag tänkte rådfråga dig om en sak... Eftersom du själv kaninkunnig ;)
Jag bestämde mig för ett bra tag sen nu att min lilla plutt skulle bli helt frigående. Här om dagen gjorde jag om lite mer, iom att jag byte ut hennes toa, och tog bort galleröverdelen till buren. Bottendelen har jag hö samt en kattlåda som hon duktigt använder. :) Innan hade hon en sån där trekantig toa typ, för kaniner. Nu funderar jag på om höet blir "smutsigt" när det inte ligger i en höhäck? Eftersom hon går på toa i lådan så kommer inte höet i kontakt med kiss och bajs, och det är väl det viktigaste.. Eller vad tycker du? :)
Kram

http://dikheli.blogg.se

Susanna Lehtonen

25 maj 2011 18:49

Hej! Vad roligt med frigående, skönt att hon använder lådan som hon ska, mina har inte riktigt fattat detta än, haha.
Visst, ligger hon på det eller trampar runt i höet så blir det ju smutsigt med tiden, byter man varje dag så ska det ju inte vara någon fara.
Coccos och Timjan river ner höet från höhäcken, lägger sig på det sedan och äter av det, knäppisar, haha!
Kram!

 
D

D

25 maj 2011 22:15

Ja hon har varit duktig på det faktisk :D *stolt mamma* Men kommer ihåg vilket jobb det var.. I början bytte hon toa-hörnet hela tiden så var tvungen att göra rent, få bort lukt och flytta lådan dit ist. suck. Men det gick, wohoo! Haha det kan va svårt att få dem att fatta tyävrr. Upptäckte idag att hon hade börjat fuskat och bajsat och kissat i höet >_<
Jag brukar fylla på och byta helt en gång i veckan ungefär :/ Idag satte jag tillbaka gallret och satte upp höhäcken, lika bra :) Spec nu när hon börjat fuska lite grann.. Beror nog på alla förändringar denna veckan.
Haha naw vad sött! ^^ Mysäter hehe.
Kram

http://dikheli.blogg.se

Susanna Lehtonen

26 maj 2011 14:02

Sicken liten fuskis du har! Haha!
Tror nog att hon bajsar/kissar lite här och var för att markera att detta är hennes, nu när du nämner att det varit en del förändringar :)
Hon vill nog bara vara säker på att det är hennes plats :)
Kram!

 
Maria

Maria

26 maj 2011 00:43

Underbar filmsnutt!! :D

- Du.. hörde du det dära..?
- Ja, vafaan var det??
- Nu är det tyst igen.. Ser'u nåt???
- Nää...
- Shit asså.. inte bra....
- Mmm.. men matte är ju här, så kommer det en drake så dräper hon den!
- Är'u säker på det..........

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

26 maj 2011 14:00

hahah jaa :D
Vilken fantasi du har som alltid kan ge röster åt kaninerna! :D

 
Josefine

Josefine

28 maj 2011 19:41

Hallådär!
Händer ibland att jag kikar in på din blogg för att beskåda dina underbara kaniner, och jag är så fascinerad över att du kan ha så ''många'' tillsammans. Hur har du gjort för att få dom att gå ihop så bra? Bråkar dom aldrig? :o

http://jossmos.blogg.se

Susanna Lehtonen

30 maj 2011 11:18

Coccos, dvärgväduren, han är bossen, ingen vågar sätta sig över honom, haha.
De andra två små lurvarna har jag köpt som ungar och låtit Coccos uppfostra dem :)
På så vis kan de gå ihop eftersom han är boss och vet hur man säger ifrån :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Skapa flashcards