Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Fisketur och Eurovision

Av Susanna Lehtonen - 14 maj 2011 20:28

Blev ingen tripp till Ullared idag.

Blev istället en fisketur med sambon, min far och min ena lillebror.

Ingen fisk tyvärr, dock hände det en hel del annat.

Far min bröt sitt spö, jag lyckades få bottennapp och därigenom förlora faderns bästa drag.

Sambon fick också botten napp men hade tur att lyckas få loss draget.

Lillebordern tappade lusten efter en stund och nöjde sig med att dricka cola.


Vi blev hungriga alla fyra och bestämde oss för att göra upp eld på en av alla öar.

Sagt och gjort, korvgrillning och rostning av mackor. 

Rosta mackor över öppen enld är inte dumt, riktigt gott!

Efter ett tag kom regnet och anföll oss. 

Som tur så hade far min med sig två pressenningar (stavning?) som vi kunde gömma oss under.

Försökte vänta ut regnet med det var lönlöst.

Blev tvugna att packa ihop allt och försöka åka så fort som möjligt in i land.


Nu sitter man hemma i sin morgonrock av fleece och försöker få upp värmen.

Jag som redan är sjuk, blir nog inte friskare av att bli dyngsur och kall.


Snart är det Eurovision Song Contest, ska ta och gosa med kaninerna i soffan medan vi tittar. 

Vilka hejar ni på? 
Jag kan inte säga vad jag hejar på då jag inte har någon aning om vad som komma skall.

Vet inte ens vem/vilka som tävlar för Sverige.

Lite sådär lagom pinsamt, haha   

De har ju inte haft någon chans till att komma ut de närmsta dagarna efter som det regnar. 

Det har bildats en sjö på trädgården nu, snart kan vi nog simma där också. 


Nej, dags att göra te. 

Kram på er! 


Bjuder på en gammal bild på när min ena lillebror (som var med och fiskade) sitter och tittar på tv med min nu bortgågne vän, Gullefjun. *RIP* 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Skapa flashcards