Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Hängmattemys och annat gott

Av Susanna Lehtonen - 5 maj 2011 14:30

Jinx låg och myste med sin husse i hängmattan idag. 

Coccos fick hoppa runt och roa sig själv undertiden, han gillar inte hängmattor.

Är ju läskigt när det gungar fram och tillbaka.


Knäppte lite bilder men lägger inte upp alla nu.

(Har min laptop med slött mobilt internet, sambon sitter vid den stationära)


  

  Så fin han är, min lille älskling<3

  Jinx fick testa den nya aktiveringsbollen vi fick när vi köpte kattmat..

Eller rättare sagt.. Köpte kattmat för att få bollen, haha!

Han har inte riktigt förstått det roliga med bollen än tyvärr.

  

Och så bortsade jag av lille Timjan också, trimmade lite på huvudet också.

Såhär såg en avslappnad liten Timjan ut.
Kolla på pälsen som hänger ner vid min hand, så långt, om inte längre,  är det över hela kroppen   

Lite skitig om tassarna också, någon som har ett bra och enkelt tips för att bli av med det gula?

Vet att det hjälper om de går på halm istället för på spån, men vi får inte tag på halm just nu, de som äger stallet där vi har höet ska inte ta in något halm mera på ett tag då deras hästar numera går ute dygnet runt.

Och nej, jag är inte solbränd, kameran luras, är egentligen blekare än en vampyr   

 

 
 
Maria

Maria

5 maj 2011 20:59

Kolla med Granngården om inte de har halm. Jag brukar köpa min halm där. Är ju inte säkert att de har någon inne, men kanske kan de få hem..?

Min Astrid är för intelligent för aktiveringskulan... Om hon är ute samtidigt som Tilda så får Tilda rulla och Astrid går efter och äter snabbt upp det som trillar ur...!

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

5 maj 2011 21:13

Skall göra detta, har ca 400m till närmsta "granngård" så det blir ju inte långt o "släpa" :P
HAHAHAH! Dina kaniner alltså! :D

 
Maria

Maria

5 maj 2011 23:38

Du skulle ha sett mig som släpade en höbal på en säckkärra från ena änden av stan till den andra....... Hade inte tänkt på att det fanns något dumt som brukar kallas "uppförsbackar" heller... :|

Jag ska försöka höra med ridskolan 4km bort när jag flyttat ifall de har hö och halm... Tänker INTE göra om showen med säckkärran... dessutom är det ännu längre när jag har flyttat.


Astrid sitter och psykar mig just nu... Stirrar på mig som besatt......
"Morot matte! MOROT!! MOOOOOOROOOOT!!! Gå och lägg dig så att moroten kommer snart!!!!"
Tilda ligger - till synes obrydd - på sitt lilla hus i någon slags "pose" för att visa hur pimpinett hon är.... *jisses*

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

5 maj 2011 23:50

haha vilken syn jag fick i huvudet.
usch, måste varit jättejobbigt!

Fördelen med att köpa från Ridskolan isåfall är ju att du själv kan packa det du vill ha och på så vis ha koll på höet :)
Hö kommer jag dock inte behöva köpa på ett braaa tag, haha.
Mamma har köpt en hel rundbal som vi kan förbruka *vissel vissel*

Dina kaniner är ju för söta :P
Astrid hade jag gärna velat träffa, lille pmskossan :D
Precis som min lilla Nenna, haha.

Du får ta och lägga upp bild på dem någon dag :)
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards