Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Selträning med Timjan

Av Susanna Lehtonen - 25 april 2011 20:41

Liten minipromenix med lille Timjan idag, eller nyligen rättare sagt.

Har varit så fruktansvärt varmt ute idag så kaninerna har inte varit ute.

(Blir ju supervarmt för Nenna och Timjan eftersom de har så tjock päls. )

Tränade på att gå i sele, mycket energi har han, stretade och drog.

Men det är andra gången han är ute i sele så han får vara lite smågalen.

Han har ju inte riktigt lärt sig hur det funkar med att ha sele på sig.

Sambon fotade lite men bilderna blev urusla då han glömde ändra inställningar.

Bjuder iallafall på en bild, den minst suddiga.   

 

Måste även visa er Timjans superlånga svans!

Observera att svansen dessutom böjs ifrån kameran av vinden.

 

Kram på er!

 
 
Maria

Maria

25 april 2011 22:27

Söööt hårboll! :)

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

25 april 2011 22:52

haha jaa lille skruttis :D

 
Julia J

Julia J

26 april 2011 11:16

Hej Susanna!

Kul med en kaninblogg! :D
Jag har köpt en kaninunge, hon är nu 10 veckor. När är en bra ålder att börja träna dem i sele?
Och har du något bra knep för att få henne att komma om man lockar på henne, skulle vara kul om hon kunde komma på kommando, hehe...

Tacksam för svar!

http://juliajohanssonfoto.blogg.se

Susanna Lehtonen

26 april 2011 12:21

Du kan börja om ett par veckor, ha på selen en liten kort stund bara, låt kaninungan slappna av och ta sedan av den igen.
Gör så ett bra tag, kanske en till två veckor, tills den känner sig säker med selen på. SJälvklart ökar du tiden den har på sig också.
Från kanske en minut i början till 10-15min efter ett par veckor.
Beror ju på kaninungen.
Sedan kan du ju sätta fast ett koppel och låta kaninungen bestämma vägen, glöm inte att vara lugn och försök att inte springa efter den.
Går istället lugnt. Beröm den och prata med lugn ton, den ska ju tycka att det är roligt :)
Måste även fråga, vad är det för ras på den lille? :3

Komando, tja säg dess namn sådär överdrivet många gånger, har du hund?
Gör precis som när du ropar på den.
Kommer kaninen, eller visar någon form av intresse så belöna den med en godbit :)

 
Frida

Frida

26 april 2011 15:06

Härlig blogg med härliga bilder och kaniner :D

http://www.minaunderbaradjur.blogg.se

Susanna Lehtonen

26 april 2011 22:17

Tack :D

 
Ingen bild

Julia J

30 april 2011 10:23

Tack så mycket!

Hon har en farfar som är fransk vädur, farmor dvärgvädur,pappan är 50-50 dvärgvädur och franskvädur, mormor och morfar dvärgvädur mamman är dvärgvädur... Lite komplicerat, vet inte hur många procent fransk vädur hon är riktigt? Men hon är ganska lugn och sprattlar inte som min förra kanin, som bara var dvärgvädur, gjorde :)

Susanna Lehtonen

30 april 2011 22:39

Blir väl 25% fransk vädur?
mamman ren dvärgvädur, dvs 50% och pappan är 50% dvärgvädur vilket blir 25 % som är din kanin.
50 + 25% = 75% dvärgvädur :)

Fast egentligen, om man ska vara petig så utgör pappan bara 25% av ungarna så din lille bebis är alltså 12,5% fransk vädur :)
Blev ännu krångligare xD

Men det låter gulligt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards