Livet med kaniner

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Tillägnat Kiddo

Av Susanna Lehtonen - 6 april 2011 23:25

Sitter här med tårarna nästintill sprutandes ur ögonen.

Fick precis reda på att kaninen Kiddo hos Kaninfamiljen har avlidit.

De som precis förlorat hans syster för inte så länge sedan.

Jag förstår verkligen inte. Varför är världens så grym?!

Jag träffade aldrig Kiddo på riktigt, men den "lille" kaninen fastnade i mitt hjärta.

En sån härlig individ. Jag förstår verkligen  inte varför det var hans tur nu..

Tycker att ni alla ska skänka en tanke till honom och hans matte.

Gud fick tillbaka ännu en av sina vackraste änglar.


Ikväll tänder jag ett ljus för Kiddo.

Vila i frid!

Du finns i mina tankar!


Minnet lever, det kan ej jordas
Det kan ej gömmas bland stoft och grus
Nej, det skall leva i fågelsången
I blomsterdoft och i vindens sus!

 
 
Sara

Sara

7 april 2011 00:13

:'( <3

http://bunnypaw.blogg.se

Susanna Lehtonen

7 april 2011 00:32

:"(

 
Maria

Maria

7 april 2011 00:16

~ sov så gott ~
Hoppas att lillen skuttar bland gröna kullar och träd i Nangijala... :'(

http://quovadis.bloggplatsen.se

Susanna Lehtonen

7 april 2011 00:32

Finner inga ord, men jag hoppas också att han har det bra nu.. :"(

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

7 april 2011 12:27

Det betyder jättemycket för mig att du berättar hur du känner och att du sörjer våran Kiddo. Han hade så stor personlighet, så mycket kärlek att han kunde gripa tag i människor genom min blogg. Du är inte den enda. När vi åkte iväg med Kiddo till veterinären igår så kände jag redan på mig att han inte skulle komma hem mer. Det var så konstigt. Alla människor som kollar i buren och säger Gud vilken söt kanin. Alla som kollade i min tomma bur när vi åkte hem. När vi åkte dit var det kallt och regn. Men när vi gick ut från veterinären som sken solen och det kändes som att våren kommit på riktigt. Jag är hemskt otröstligt ledsen över att Kiddo inte finns hos oss längre. Går inte att uttrycks med ord, saknaden är enorm. Men det där att solen tittade fram när han hade somnat kändes som en hälsning från Kiddo. "Allt är bra nu, matte". Jag har aldrig varit med om den känslan tidigare, men vi stod varandra väldigt nära jag och Kiddo. Bandet stärktes när jag satt hos honom de långa timmarna när han inte kunde vakna ur narkosen efter kastreringen. Nu finns han inte mer och jag kommer aldrig mer få känna hans närhet och höra hans skutt mot parketten eller glädjas åt hans lyckoskutt. Det är så många sagor jag berättar för min dotter nu för att lätta hennes sorg. Om blommor och gröna ängar upp i kaninhimlen. Men inget av det där hjälper mig. Känns så jävla hemskt.

Många kramar från mig.

http://Kaninfamiljen.se

Susanna Lehtonen

7 april 2011 15:34

Ja riktigt speciell var han, han blev smått av en idol för många tror jag.
Usch, känns jättehemskt att ens skriva ordet "var", för att för mig är det fortfarande "är".
Att han är en stor idol för många.

Förstår att det måste varit riktigt jobbigt a
att se folk försöka titta in i den tomma buren.
Men att se solen skina och precis som du beskriver, att han visade på sitt sätt att allt är bra nu.
Måste ha varit en stor lättnad.

Jag vet inte riktigt vad jag mer ska säga.
Men om du känner att du behöver prata eller skriva av dig så lyssnar jag gärna.
Dina små medelanden när jag förlorade min Molle hjälpte mig, gjorde det hemska lite lättare, lite bättre.
Så nu vill jag vara där och hjälpa dig.
Tårarna rinner, usch allt känns så jobbigt nu.

Du får försöka tro på de sagor du berättar för dina barn, att han har det bra nu.
Skickar en massa massa styrkekramar till er.


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Lehtonen - 23 oktober 2011 07:40

Flyttar helt och hållet till den nya bloggen. Denna har jag endast kvar för att kunna kopiera och klistra in mina inlägg till den nya bloggen.När allt är klart kommer jag att låsa denna.Raderar gör jag inte ifall jag skulle vilja komma tillbaka hit...

Av Susanna Lehtonen - 22 oktober 2011 14:19

Ophelia är ju för underbar. När jag skulle ge henne och Coccos frukost så satte jag mig först på golvet. Coccos tittade undrande på mig, -varför sitter du där för? Jag vill ha frukost!   Sedan hoppade han iväg och sträckte ut sig en bit bor...

Av Susanna Lehtonen - 13 oktober 2011 08:47

Snow white color.Soft cuddly fur.Long black whiskers.Pink button nose.Powerful hind legs.Fluffy bushy tail.Long upright ears.Big red eyes. Who am I?       Ska strax iväg till hästen. Har hela stallet för mig själv. Mocka, utfodra, rida...

Av Susanna Lehtonen - 10 oktober 2011 18:51


Bunny Love:Is like a sweet, gentle breeze caressing the very essence of the soul, and a warm feeling in your heart growing bigger everyday.     ...

Av Susanna Lehtonen - 8 oktober 2011 17:02

Justja! Filmade lite medan de bedömde kaninerna.  Kändes lite dumt att stå där och filma i evigheter så det blev två korta snuttar.   Jag skulle jättegärna vilja gå en domarkurs. Det är nog garanterat übersvårt men vad gör man? Har man intr...

Ovido - Quiz & Flashcards